Calatoriile anului 2017 Diverse Retrospective

Calatoriile anului 2017 (II)

Dacă în prima parte a anului 2017 reușisem să ajung în cinci țări noi, oare unde m-au purtat pașii sau mai bine zis avioanele în a doua jumătate?  Prima parte din calatoriile anului 2017 o găsiți aici.

Gura Portitei

Pentru că iulie e o luna de vara, primul gând a fost să dăm o fugă la mare. Doar că am ales sa combinam mai multe  obiective în “lungul drum spre mare”. Traseul urmat a fost  București-Cernavodă-Mănăstirea Dervent- Peștera Sfântului Andrei- Adamclisi- Cetatea Histria- Cetatea Enisala. Am terminat ziua  cu o saramură de crap la o pensiune a unor lipoveni din Jurilovca de ne-am lins pe degete. Abia dimineață ne-am amintit că noi venisem la mare asa că am luat o barcă și am trecut la Gura Portiței. Zona e superbă și o recomand cu toată căldura. Prețurile cam mari pentru  mâncare  și cazare. Cel mai bine va cazati si mancati seara in Jurilovca. Plaja nu e aglomerata deloc, asa ca daca vreti liniste, aici e de voi.

Muzeul Cotroceni și Muzeul de Artă

După o săptămâna întreagă pretrecuta la Mamaia pe litoral,  a venit timpul să fim călători în orașul nostru, așa că am început prin a vizita Muzeul Palatului Cotroceni.  Aveți nevoie de o programare telefonică prealabilă  pentru ca in acelasi loc se afla si administratia prezidentiala. Muzeul este incredibil si il recomand din toata inima. Nu uitați că totuși este fostul Palat Regal construit de Carol I.

Și dacă tot eram în vizită la foste palate regale am zis că nu strică să revedem colecțiile sublime de la Muzeul de Artă al României.  Toata cartea de istorie ne-a trecut prin fata ochilor.

Următorul weekend am ieșit spre Urlați  pentru o vizită și o plimbare la Conacul Bellu. E vorba de casa baronului Alexandru Bellu, descendent al unei bogate familii macedonene ce a deținut inclusiv terenul actualui cimitir din capitală.

Transbucegi

August a însemnat sa continuam epopeea Trans-urilor.  Am început  urcarea pe Transbucegi cu masina si am continuat cu o  drumeție  pe  munte către Babele, Sfinxul și Crucea de pe Caraiman.  Prânzul l-am luat pe malul lacului Bolboci pe drumul de întoarcere.

Transrarau

Transraraul era în plan pentru minivacanța de Sfânta Marie de pe 15 august. Traseul urmat a fost București-Piatră Neamț -Barajul de la Bicaz- Lacul Izvorul Munteleui- Chiril-Pietrele Doamnei-Pojorâta și gata Transraraul. Am continuat cu o vizită la Cetatea de Scaun din Suceava,  Mănăstirile Dragomirna, Sucevita, Putna, Arbore, Humorului și Voroneț. In Târgu Neamț am vizitat Cetatea Neamțului și Casa Memorială lui Ion Creangă de la Humulești. Borsec, Toplița, Gheorghieni, Odorheiul Secuiesc, Barajul Zetea- Lacul Roșu și Cheile Bicazului sunt obiectivele atinse pe drumul de întoarcere.

Chișinău

Sfârșitul lunii august m-a prins la vecinii de peste Prut, în Chișinău, Republica Moldova. O nouă țară pentru mine, dar de fapt aceeași țară pentru noi toți.

Statele Unite

După un septembrie cu un singur zbor scurt către Italia, a urmat  în octombrie marea călătorie  de pe coasta de vest a Statelor Unite. Un continent și o țară nouă. Cultură antreprenoriatul , o țară cu oameni de toate naționalitățile. Primul contact cu Statele Unite  a fost în San Francisco . Golden Gate, Painted Lady, Alcatraz-ul au lăsat o prima impresie excelentă despre Statele Unite .Dacă Las Vegas-ul m-a orbit cu luminile lui, în Los Angeles am înțeles cu  adevărat cât de mare este comunitatea  vorbitoare de spaniolă din California. Să nu uităm totuși cât timp  a fost colonie  spaniolă și ulterior provincie a Mexicului.  Am pășit pe străzile din Beverly Hills sau pe trotuarul cu stelele celebrităților din Hollywood. Am mers pe chei în Santa Monica și am intrat în ocean în Santa Barbara. Am mers pe Route 66 și am făcut o fotografie  în Seligman alături de Angel Delgadillo, cel ce a făcut faimos acest drum. Parcurile naționale  și Platoul Colorado în special au fost principala atractie a acestei călătorii: Bryce, Zion, Glen Canyon, Monument Valley, Grand Staircase Escalante, Marele Canyon  dar și Valley of Fire sau Yosemite. Zborul cu elicopterul peste Grand Canyon și cel cu avionul de agreement peste Glen Canyon au reușit să mă convingă definitiv că trebui să revin în zona.

Anul s-a încheiat cu o vizită scurtă în Brașov, cetatea de la Râșnov,  urmată  apoi de un weekend la SPA în Odorheiul Secuiesc și o vizită la salina de la Praid.

2017 a fost un an fantastic plin de experiente indedite, cu un zbor cu elicopterul peste marele Canyon, Sakura la ea acasă în Japonia și toate “Trans-urile” din România parcurse. A fost anul unui nou continent- America de Nord si am pășit în șapte țări noi – Japonia, USA,  E.A.U(Dubai), Macedonia, Muntenegru, Albania, Republica Moldova.  Cu cei 54.000 km parcurși în zbor pot să spun că am reușit performanta sa fac ocolul Pamantului in mai putin de 80 de zile….Tehnologia de azi,…

Pe voi unde v-au purtat pașii anul acesta ?

Dacă vreți să vedeți filmulețe din călătoriile acestui an intrați și pe canalul Youtube.

Pentru a fi la curent cu noile postări, hai să ținem legătura pe Facebook sau Instagram

Daca vrei sa vezi toate tarile si locurile unde am reusit sa ajung intra aici.