Calatoriile anului 2017 Diverse Retrospective

Calatoriile anului 2017 (I)

Călătoriile anului 2017

Anul ce tocmai s-a încheiat a avut pentru mine în lista trei experiențe pe care le mi doream cu ardoare  in calătoriile anului 2017.  Sakura la ea acasă,  zbor cu elicopterul peste Marele Canyon și să parcurg toate “Trans-urile” din România.  2017 a însemnat pentru mine 14 zboruri internaționale însumând aproximativ 54.000 km. Distanța între cele mai îndepărtate puncte unde am ajuns anul  acesta, Tokyo și Los Angeles, a fost de 20.000 de km, aproximativ jumătate din circumferința Pământului. Am parcurs la volan  în călătorii undeva la 10.000 km și am fost “susținut“ de alții pentru încă aproximativ 5.000 km. Pentru că a fost un an destul de încărcat , astăzi o să încerc să trec în revista  doar experiențele din prima jumătate a anului.

Dubai

Dacă Ianuarie a debutat cu o perioada scurtă de 3 zile  de relaxare la Balvanyos, într-un cadru natural de vis înconjurat de liniște, ape termale  și servicii ireproșabile, în Februarie am mers în Dubai, Emiratele Arabe Unite. Chiar dacă nu am avut foarte mult timp la dispoziție, ajutorul dat de un ghid local specializat pe acesta destinație și care e român de origine, ne-a permis că în timpul scurt avut la dispoziție, să reușim  să atingem o mare parte din punctele de interes ale emiratului. Am vizitat partea veche a orașului cu fortul Al Fahidi, Bazarul de textile, de mirodenii și cel de aur. Ne-am plimbat în Dubai Mall și am vizitat nouă Opera.  Am urcat în Burj Khalifa pentru panorama incredibilă asupra zonei și am luat cină  la un restaurant cu vedere directă la show-ul Dubai Fountain și cel de lumini din zona. The Palm, Dubai Miracle Garden, Emirates Mall, cu a lui pârtie de sky indoor, Burj al Arab, Madinat Jumeirah, Moscheea Jumeirah și Dubai Marina sunt alte  locații pe care  am reușit să le parcurgem în cursul vizitei noastre. Safari pe nisip cu “dune bashing“, plimbare pe cămile și cină traditonala în costumele localnicilor – experințe memorabile ale acestei vacanțe ce a avut și o încărcătură personală deosebită. Mulțumesc Ioanei, cea care ne-a ajutat local cu toate excursiile și rezervările și fără de care nu am fi reușit să facem atât de multe într-un timp atât de scurt. Dacă aveți nevoie de un ghid adevărat de Dubai apelați la ea cu cea mai mare încredere aici.

Japonia

Martie e fost  destul de sărac în ale calatoritului . Un zbor scurt către Italia ce a pregătit un Aprilie fabulous cu Sakura, sărbătoarea cireșilor înfloriți la ea acasă, adică în Japonia. După aterizarea în Tokyo și câteva zile petrecute aici, a urmat o călătorie fascinantă  către partea tradițională a Japoniei cu Matsumoto, Takayama, Shirakawa-go și Kanazawa. A urmat Kyoto, oraș al templelor , gheiselor din Gyon dar și al pădurii de bambus și Nara, ambele vechi capitale ale Japoniei și cu un farmecul medieval deosebit. Întâlnirile cu Hiroshima și Miyajima dar mai ales Osaka au încheiat periplul prin țară soarelui răsare, o călătorie plină de arome de cireș înflorit și de peisagistică dusă la extrem. Mai multe despre călătoria în Japonia în articolele ce o să urmeze.

Macedonia, Albania, Muntenegru, Serbia

Sfârșitul de mai și începutul de iunie a însemnat să profităm de zilele libere  de 1 iunie și de Rusalii și să facem o excursie cu mașina de aprope 2.500 de km, ce a cuprins 5 țări pe traseul București-Sofia-Skopje-Canionul Matka-Ohrid-Tirana-Durres-Ulcinj-Skadarsko Jezero-Sveti Ștefan-Kotor-Budva-Cetinje- Podgorica-Canionul Moraca-Canyonul Țară-Belgrad-București. Au fost 3 țări noi pentru mine cu natură spectaculoasă, mâncare extraordinară și prețuri rezonabile, mai ales în Albania.

Transalpina și Transfăgărășan

Și pentru că vara și-a intrat pe deplin în drepturi, fiecare weekend din Iunie a însemnat câte unul sau chiar  două “trans-uri”. Am început cu Transalpina pînă la Obârșia Lotrului și apoi am făcut dreapta spre Voineasa pentru a admira pe drum lacurile Vidra și Malaia. De la Brezoi am mers stânga spre Sibiu și Valea Zânelor pentru “Castelul de Lut“, o atracție extrem de mediatizată în ultima perioada. Întoarcerea  spre București a fost pe Transfagarasan. Bâlea Cascadă, Bâlea Lac și creastă Făgărașului sunt senzaționale. Nu degeaba Top Gear a desemnat această șosea cea mai spectaculoasă din lume. Foto stop de rigoare la Barajul Vidraru și la Cetatea Poienari înainte de revenirea în București.

Transbanat

Următorul weekend a fost dedicat Transbanatului, șoseaua ce leagă Reșița de Slatina–Timiș, trecând prin Văliug și Gărâna. Am căutat să combinăm mai multe obiective, așa că traseul a urmat drumul București-Orșova-Băile Herculane- Cheile Rudariei-cu ale ei mori de apă încă funcționale – Cascadă Bigar-Reșița-Văliug – Gărâna-Slatina Timiș-Caransebeș-Tunelul Dragostei- Sarmisezetusa Ulpia Traiana-Mănăstirea Prislop – Biserica de piatră de la Densus – Defileul Jiului – Mănăstirea Lainici – Tg Jiu – București. Un tur de forță de 1.200 de km dar care a meritat fiecare moment.

Pe voi unde v-au purtat pașii în prima jumătate de an ?

Dacă vreți să vedeți filmulețe din călătoriile acestui an intrați și pe canalul Youtube.

Pentru a fi la curent cu noile postări, hai să ținem legătura pe Facebook sau Instagram

Daca vrei sa vezi toate tarile si locurile unde am reusit sa ajung intra aici.

4 Comments

• Iulia (egodiary.com)

Toate calatoriile sunt foarte frumoase, dar parca sa zic ca Japonia este cea mai cea. Ca si cultura, civilizatie, chiar si relief, cred ca e foarte diferit de Europa si Am de N (doar cu ele compar ca prin alte continente inca nu m-am plimbat).
    De cate zile ai avut nevoie pentru traseul descris?

Calatorii pline de inspiratie si in 2018!

• Radu Ilie

Fiecare tara are frumusetea ei. Depinde doar de noi sa incercam sa o descoperim.Japonia in sine este total diferita fata de orice alta tara si civilizatie. Izolarea ei autoimpusa uneori secole la rand a facut sa dezvolte o societate si o cultura unica.Eu am avut nevoie de 2 saptamani pentru ce am reusit sa vad.

• Dorina Ligia Bogoi

Aș menționa aici încă un trans: Transrarăul cu Pietrele Doamnei. Superbă panorama !

• Radu Ilie

Perfect adevarat. l-am parcurs si pe acesta in totalitate, de la Chiril la Pojorata!