Calatoriile anului 2021 Diverse Retrospective

Călătoriile anului 2021 (I)

Este perioada retrospectivelor pentru anul care a trecut și a planurilor pentru anul acesta. Experiența anului trecut ne-a arătat cum să ne adaptăm rapid la desele schimbări ale condițiilor de călătorie și implicit cum să acceptăm amânarea unor călătorii. O calatorie am anulat-o din cauza că am făcut Covid (vaccinați desigur). De aceea, pentru anul acesta, ne-am propus să facem planuri pe un termen cât mai scurt posibil. Totuși în 2021 am reușit să vizităm 4 țări noi, să petrecem o perioada alături de familie pe litoralul românesc și să dăm câteva ture prin țară.

Egipt

La sfârșitul lunii februarie am plecat să explorăm Egiptul. Am petrecut  la început câteva zile în Cairo.  În partea creștină a orașului am văzut locul unde s-a adăpostit Familia Sfânta în fuga sa în Egipt, Biserica Suspendată și bisericile copte din zonă.  În zona musulmană am vizitat Citadela lui Saladin și Moscheea de Alabastru. Nu puteam rata o vizită la Muzeul de Egiptologie pentru o întâlnire cu comorile din mormântul lui Tutankamun, mumiile și alte obiecte de valoare ale civilizației egiptene.

A urmat Piramida în trepe al lui Djoser de la Sakkara și apoi Memphis – prima capitală a faraonilor egipteni. Ziua s-a încheiat la Sfinx și Piramidele de la Giza. O zi întreagă am petrecut în Alexandria, capitala suveranilor Ptolemei. Biblioteca, teatrul roman, columna lui Pompei și catacombele sunt doar câteva din obiectivele vizitate. După un zbor la Aswan și o noapte petrecută aici a urmat Abu Simbel, unul dintre obiectivele principale pentru care am mers în Egipt. Senzațional spectacolul nocturn de muzică și culoare de la templu, dar și interiorul văzut în timpul zilei. Pe drumul de întoarcere spre Aswan am făcut opriri pentru baraj, templul lui Isis din Philae și obeliscul neterminat.

Croaziera pe Nil

A urmat o croazieră de 3 zile pe Nil din Aswan până în Luxor. Am vizitat pe drum templul lui Sobek din Kom-Ombo și cel al lui Horus din Edfu.  Luxorul ne-a întâmpinat cu măreție: coloșii lui Mnemnon, templele Karnak, Luxor și cel al reginei Hatshepsut. Mormântul lui Seti I din valea regilor și cel al lui Nefertari din valea reginelor au făcut parte din top 5 locuri extraordinare din Egipt. Călătoria s-a încheiat cu 3 zile de relaxare la țărmul Marii Roșii în Hurghada. De fapt 2 zile, pentru că o zi întreagă am dedicat-o vizitării locului ce m-a impresionat cel mai mult din Egipt: templul de la Dendera. Cel mai bine păstrat din țară și extrem de spectaculos. Plus că era liber, fără prea mulți vizitatori. Recomandare călduroasă.

Uzbekistan

Sfârșitul lunii Mai ne-a purtat către Uzbekistan, în vizită la Timur Lenk, una dintre țările care erau pe lista de scurtă pentru noi.  Taskent, capitala țării ne-a surprins prin amestecul de tradițional și modern. Complexul Kasti Iman adăpostește cel mai bine păstrat exemplar al unui Coran (din cele mai vechi patru existente în lume). A urmat madresa Kukedash, muzeul de arte aplicate și o vizită în bazarul Chorsu. Interesantă și partea moderană a orașului. Stațiile de metrou sunt adevărate opere de artă.

A urmat Khiva și vizită în Ichan Kala- orașul vechi, monument Unesco.  Khalta Minor- turnul neterminat, moscheea Djuma și minaretul Ismail Kodja  sunt doar câteva repere. Priveliștea asupra orașului din vârful minaretului medrasei Sherg’ozixon este incredibilă. Recomandare călduroasă. O să revin cu un articol detaliat despre acest oraș .

Bukhara si Samarkand

A urmat Bukhara cu fortăreața Ark, moscheea Bolo-Hauz, Lyabi-Khauz, Chor Minor și mai ales senzaționalul complex Poi – Kalon. O zi întreagă am petrecut în jurul orașului pentru mausoleul Bahouddin Nakshbandi , necropola Chor-Bakr și Sitorai Mokhi Khosa. Cină la o casă națională Akbar din cartierul evreiesc și senzaționale suzani pe care le-am văzut aici au punctat decisiv pentru oraș.

Vizita din orașul nașterii lui Timur Amir-Shakhrisabz, ne-a purtat către palatul Ak-Saray, complexul Dorus-Saodat, mausolul Hazrat Imam, mausoleul Jahongir și complexul arhitectural Dor-ut-Tilovat. Spre seară am ajuns în Samarkand.

Capitala imperiului Timurid ne-a așteptat cu obiective de top: observatorul Ulugbek, muzeul Afrosiab, moscheea Bibi Khanumm, necropola Shakh-i-Zinda , mausoleul Gur Emir și mai ales Piața Registan. Acesta a fost centrul imperiului, imperiu cae se întindea din India până în Turcia în perioada lui de glorie.

Lacul Vidraru

Iunie a fost luna unui weekend prelungit în zona lacului de la Vidraru, în Argeș.  Pe drum am făcut însă și o vizită scurtă la mănăstirea Aninoasa și cea de la Robaia. Senzațional drumul prin pădure către ultima.

Chiar dacă Transfăgărășanul nu era încă deschis, nu puteam rata o plimbare până la cabana și cascada Capra. O mini croazieră pe lacul Vidraru după întâlnirile extrem de dese cu urșii din zonă. Rezistență fizică ne-a fost pusă la încercare pe cele 1480 trepte până la cetatea Poienari, dar am rezistat cu succes.

Nu uitați că mă găsiți și pe Facebook sau Instagram

Dacă vrei să vezi toate țările și locurile unde am reușit să ajung intră aici