Calatoriile anului 2020 Diverse Retrospective

Călătoriile anului 2020. Anul României (I)

Începutul de an a fost unul extrem de aglomerat din punct de vedere profesional și, din păcate, nu am reușit să scriu un articol nou pe blog, să fac o retrospectivă a locurilor vizitate anul trecut. Dar, acum a venit momentul și începem …..

Road trip de Romania

Cu siguranță anul 2020 a fost unul  dificil pentru călătorii înveterați ca noi. Două luni, în care nu am avut voie să ieșim din casă au cântărit mult în alegerea traseelor anului care tocmai a trecut. Incertitudinile legate de zboruri, anularea sau reprogramarea lor, închiderea granițelor unor țări ne-au făcut să ne îndreptăm atenția către ceva sigur, către România. “Road trip” a fost cuvântul de ordine al anului. Și weekend-uri. Prelungite sau nu. Câteva evadări mai lungi.  Chiar dacă anterior anului 2020 eram convins că am vizitat multe în România, nu credeam că voi găsi atâtea locuri noi și spectaculoase de care să mă îndrăgostesc.

Statistica anului

Statistic, pot spune că anul trecut am văzut sau revăzut 12 chei, 9 cascade, 7 peșteri, 3 lacuri, 2 parcuri naționale și încă 13 obiective naturale. Am vizitat 9 cetăți, 5 castele, 15 mănăstiri, 7 biserici fortificate, 11 biserici de lemn (din care 8 monument UNESCO), 3 biserici și 12 muzee sau ansambluri populare. E mult ? E puțin ? Nu știu exact. Cert este că nu există județ  în România în care să nu fi călcat măcar o dată, reușind  să vizitez în total 255 de obiective turistice. Mai  multe informații despre toate locurile vizitate in Romania, ordonate pe județe, găsiți aici: https://storytravel.ro/2018/05/26/palmares-de-calator-romania-pitoreasca/

Ianuarie – India

La inceputul anului, în noaptea de Revelion, eram în Jaipur- India. Petrecere pe ritmuri de Bollywood, mâncare indiana spicy și șampanie adusă … de acasă. După odihna binemeritată am plecat spre Agra, cu o oprire la Fethpur Sikri, vechea capitală a Imperiului Mogul întemeiată de Akbar. Vizită la fortul din Agra și la una dintre cele 7 minuni noi ale lumii – inegalabilul Taj Mahal. Pentru avionul de întoarcere în țară am revenit în Delhi și, înainte de îmbarcare, am reușit să vedem Qutub Minar, celebrul turn reprezentativ al orașului.

Ianuarie – Bulgaria

La sfasitul lunii, într-o ieșire de weekend, am revenit cu drag în Veliko Tarnovo în Bulgaria. Mereu primitor, aproape de București și cu mâncare bună la prețuri decente. Nu am ratat  revederea cetății medievale  și nici prânzul pe terasa unui restaurant  din Arbanassi, de unde poți admira panorama orașului.

Mai – Plimbare la mare

A urmat lock down-ul total din păcat și astfel toate planurile noastre au fost date peste cap. După ridicarea restricțiilor, în mai, în primul weekend cu soare, am evadat într-o plimbare pe malul mării la Constanța pe plaja de la Trei Papuci, plină de flori de mac la acea vreme. La întoarcerea spre București am făcut o scurtă oprire la castrul roman de la Adamclisi, ratat anterior dintr-o eroare. Relaxare într-o mică plimbare pe malul Dunării înainte de urcarea pe autostradă, la Cernavodă.

Iunie – Triunghiul energetic

Într-unul din weekend-urile lunii iunie am decis să vizităm “triunghiul energetic“ din Argeș. Prima oprire a fost la Mânăstirea Corbii de Piatră. Am reușit să pătrundem în interiorul bisericii săpată în piatră, chiar dacă am ajuns în timpul slujbei. Am urcat scările situate în stanga ansamblului și ne-am bucurat de o priveliște incredibilă asupra zonei. Următoarea oprire a fost la Mânăstirea Nămăiești, ce are turla bisericii săpată în piatră. Aglometație mare aici pentru că este un loc important de pelerinaj al credincioșiilor din zonă. Ultimul obiectiv, Mânăstirea Cetățuia –Negru Vodă, ne-a pus puțin la încercare condiția fizică dupa cele două luni de stat în casă. Căldura de 25-26 de grade și cele 30 de minute de urcare pe o pantă destul de abruptă nu ne-au împiedicat să ajungem la mânăstire și chiliile săpate în piatră. Nu ratați nici panorama asupra văii din punctul aflat puțin mai sus de biserică.

Partea a doua a anului a fost mult mai intensă. Vremea foarte bună și ridicarea totală a restricțiilor de călătorie ne-au ajutat mult. Despre locurile vizitate povestesc în a partea a doua a acestei retrospective.

Nu uitați că mă găsiți și pe Facebook sau Instagram .

Dacă vrei să vezi toate țările și locurile unde am reușit să ajung intră aici.