Calatoriile anului 2018 Diverse Retrospective

Jurnal de călător 2018 (I)

Jurnal de călător 2018

Iată că 2018 se apropie de sfârșit și începe vremea bilanțului locurilor vizitate și evenimentelor trăite de-a lungul anului. Dacă anul 2017 a fost anul “ trans-urilor“ în care am acordat o atenție deosebită  României și în care am  reusit sa vizitezt 8 țări noi, 2018 a fost  anul aprofundarii. Am vizitat 12 tari din care doar patru noi. 32 de zboruri cu avionul și 68.000 km străbătuți pe calea aerului. Aproape de doua ori înconjurul pământului. 15.500 de km este distanța între Skagway (Alaska) și Tachileck (Myanmar), cele mai îndepărtate puncte unde am ajuns în anul ce tocmai a trecut. Cu 72 de zile petrecute în afară României și 35 de hoteluri în care am  dormit pot spune că 2018 a fost un an de excepție. A fost anul în care am pășit în cea de-a 58 a țară și aceasta a fost Myanmar (Birmania). Ce m-a surprins cel mai  mult într-o ordine aleatoare au fost : Ravenna, Canada de Vest cu parcurile naționale Banff, Jasper și Yoho și  Republica Moldova.  Dintre experiențele inedite trăite pentru prima dată în 2018 aș enumera: zborul cu balonul peste templele din Bagan, urmărirea balenelor în Juneau (Alaska) și zborul cu hidroavionul peste Misty Fjord în Ketchikan (Alaska).

Thailanda

Surprinzător sau nu, chiar dacă am vizitat aprope toate țările din Asia de sud-est, Thailanda nu reușisem să o ating până în luna ianuarie a acestui an. Thailanda a însemnat Bangkok cu templele sale senzaționale,  Palatul, piața de noapte și  plimbarea pe Chao Praya.  A urmat Piața plutitoare din Damnoen Saduak , tabăra de elefanți, un sat Karen cu vestitele femei cu gâtul lung și podul peste raul Kwai. Am zburat apoi în Krabi de unde am vizitat insulele Phi Phi, James Bond, Bamboo și Hong Island. Plajă pe Railway Beach și snorkeling-ul au fost activitățile principale.

Serbia și Germania

În Februarie am avut o vizită scurtă în Belgrad care a culminat cu o acensiune în Avala Tower, un turn de 205 metri înălțim,e pentru o  panorama incredibilă asupra orașului.

Martie a însemnat o revenire în Nuremberg, pe care l-am găsit schimbat destul de puțin în partea lui centrală după aproape 10 ani de la ultima vizită. Rămân la părerea că orașul acesta arată cel mai bine în perioada târgului de Crăciun.

Toscana, Ravenna, Cinque Terre și San Marino

La sfârșit de aprilie profitând de vacanța de 1 mai am decis să mergem în Italia pentru a revedea o parte din Toscana cu Sienna, San Gimignano și Lucca dar și locuri noi cum a fost Montepulciano. Am revăzut Veneția, Burrano, Padova, Bassano, Villa Pisani  și Cinque Terre.  Am mers să vedem moaștele sfântului Francisc în Assisi și am pășit într-o țară nouă: San Marino. Supriza  acestei excursii a fost însă Ravenna, “orașul mozaicurilor creștine “, un loc pe care îl recomand cu toată căldura. Despre el am scris mai multe aici.

Ghețarul Scărișoara și Republica Moldova

Luna mai a însemnat prima ieșire în România la Arieșeni. Am făcut o scurtă vizită la Ghețarul Scărișoara și la Peștera Urșilor.

La sfârșitul lunii mai și începutul lunii iunie, profitând din nou de cele câteva  zile libere, am mers în Republica Moldova. Dacă anul trecut am avut doar o oprire scurtă în Chișinău, acum am revenit pentru o vizită complexă care a cuprins degustări de vinuri la cramele Cricova, Purcari și Milestii Mici, vizite la cetățile Soroca și Orhei. Conacul lui Manuc Bei și casa memorială Alexei Mateevici au completat un program care a cuprins printre altele și mănăstirile Căpriana, Curchi și Hagimus.

Varșovia

În iunie am descoperit zone noi la reîntâlnirea cu Varșovia și am admirat orașul dintr-o plimbare cu barca pe Vistula. Locuitorii au reușit să aducă în circuitul turistic vechi zone industriale care au fost transformate în spații culturale urbane cu grădini, biblioteci,muzee, mici cafenele și magazine de art deco.

Nu uitați că mă găsiți și pe Facebook  sau Instagram .

Filme  din călătoriile anului 2018  găsiți  in contul de Youtube.

Dacă vrei să vezi toate țările și locurile unde am reușit să ajung intră aici.

Dacă vrei să vezi parte a doua a jurnalului de calator al anului 2018 intra aici.