Calatoriile anului 2021 Diverse Retrospective

Călătoriile anului 2021 (II)

Moldova

Luna iulie a consemnat prima călătorie mai lungă prin țară. O tură prin Moldova cu oprire în Bacău pentru Curtea Domnească, în Bârlad pentru teatrul Victor Ion Popa și muzeul Vasile Pârvan. Vizită in centrul orașului Botoșani dar și Memorialul lui Mihai Eminescu de la Ipotești. În drumurile prin județ am făcut o oprire scurtă și la impresionanta mânăstire Zosin.

În Suceava am mers la Muzeul Bucovinei și am făcut o scurtă plimbare în zona centrală. Cetatea de Scaun am vizitat-o de mai multe ori.  Prin județ am “vânat “ ultimele 2 obiective monument Unesco pe care nu le văzusem: Mânăstirea Probota (complet refăcută) și Biserica de la Pătrăuți (încă în renovare dar pe care am reușit să o văd la interior datorită amabilității muncitorilor care se ocupau de refacere).  Și, ca de obicei când sunt în zonă, am mers pentru o porție de gălbiori cu smântână la Popasul Bucovina din Sucevița.

În Iași am revăzut Palatul Culturii și Teatrul Național. Zona centrală a orașului, complet reamenajată, este fantastică.

Am vizitat Mânăstirea Cetățuia, Mânăstirea Frumoasa și Golia cu al ei celebrul turn.

Multe din cărțile reprezentative pentru limba română și despre care am învățat în școala generală, am reușit să le descopăr în Casa Dosoftei. În drumul către casă am făcut și o scurtă oprire la Mânăstirea Hadâmbu, important loc de pelerinaj pentru creștin – ortodocși.

Delta Dunării

August a însemnat mare și soare. O perioadă petrecută alături de familie pe litoral la Năvodari. O zi am “evadat“  până la Murighiol. De aici, cu o barcă închiriată, ne-am plimbat pe canale către 9 lacuri din Delta Dunării.  Pe drumul spre Năvodari am făcut scurte opriri la cetatea Enisala și la Sarichioi, pe malul lacului Razim.

Kenya

Sfârșitul lunii August ne-a purtat din nou către Africa, în căutare de animale sălbatice.  După o primă noapte petrecută în Nairobi am luat drumul parcului național Masai Mara. 2 zile de safari în care am văzut Big Five și multe, multe alte animale.

Plimbarea pe Lacul Naivasha ne-a adus extrem de aproape de hipopotami. Am văzut cum vânează vulturul pescar și ne-am minunat de locurile și modul în care se hrănesc antilopele waterbuck. Pe insula din mijlocul lacului au fost filmate scene din “Out of Africa“. Animale au fost aduse aici pentru filmări și au ramas pe insulă.  A urmat Parcul Național Nakuru, poate cel mai impresionat pentru mine. Mult mai verde. Animale și păsări variate și mai usor de intâlnit. O să rămân mult timp “bântuit“ de coloniile de  flamingo, de puiul de rinocer pe care l-am văzut aici dar și de spectaculoasa cascadă Makalia.

Amboseli a fost următorul parc vizitat. Seară tradițională în jurul focului de tabăra, vizită în satul de masai, apus de soare spectaculos. Turmele de gnu, flamingo la mai puțin de 2 metri, pui de elefant, zebre și bivoli, girafe, hiene și gheparzi. Câteva repere ale vizitei de aici.

Orașul Nairobi ne-a surprins plăcut, vizită la centrul de girafe și prânz la restaurantul Carnivore. Neplăcut prin haosul și aglomerația din trafic. Altă surpriză placută au fost magazinele de artizanat.

Nu uitați că mă găsiți și pe Facebook sau Instagram

Dacă vrei să vezi toate țările și locurile unde am reușit să ajung intră aici

Dacă vrei să vezi prima parte din retrospectiva anului 2021 intră aici.