Calatoriile anului 2018 Diverse Retrospective

Jurnal de călător 2018 (II)

Canada și Alaska

Continuăm retrospectiva anului 2018 cu luna iulie, perioadă care a însemnat senzaționala vizită în Canada de Vest și Alaska. O țară nouă pentru mine, Canada, cu lacuri de o culoare ireală, cascade și munți spectaculoși. Lake Moraine, Emerald, Minnewanka sau Peyto Lake. Sunwapta, Spahat, Trakkakaw, Athabaska Waterfalls. Sulphur, Robson, Rocky Mountains. Yoho, Jasper, Glacier, Revelstoke, Kananaskis sau Banff Național Park. Vancouver- oraș multicultural și Victoria capitala statului British Columbia. Mai mult decât o înșiruire de locuri. Imagini adânc întipărite în memorie. O destinație aflată în top din ceea ce am reușit să văd până acum și pe care o recomand cu cea mai mare căldură.

Una din experiențele inedite, pe care mi le doream de mult, era să văd balene în libertate. În topul regiunilor din lume unde șansele să se întâmple acest lucru, Alaska este pe primul loc. Mai mult decât atât, Alaska este o destinație care mă fascinează încă din copilărie . Am ales varianta unei croaziere  pe traseul Vancouver-Inside Pasage-Juneau-Skagway-Glacier Bay- Ketchikan și retur . “Whales watching” în Juneau, Mendenahall Glacier și Nugget Falls,  zbor cu hidroavionul peste Misty Fjord și amerizare, călătorie cu trenul în White Pass – câteva din momentele incredibile ale acestei călătorii.

Elveția, Italia, Franța și Untold

August a fost o lună plină. Pe litoral la plajă alături de familie, dar și Untold Cluj pentru un concert Prodigy, o întoarcere în timp în vremea studenției.

Am vizitat Cluj-ul cu al lui Turn al Croitorilor, Monumentul, Biserica și Casa memorială Matei Corvin, Biserica Franciscană și Catedrala Orthodoxă. In jurul orașului am făcut o plimbare scurtă către lacul și barajul de la Beliș -Fantanele și lacul Tarnița.

In August am pășit intr-o țară noua- Elveția, una dintre puținele state europene în care nu reușisem să ajung până acum. Plimbarea a început cu o vizită scurtă în Italia, la Milano. Dom-ul, Castelul Sforzesco și Biserica Sfântului Ambrozie, cea mai veche biserică din Milano construită undeva în anul 379, cu o frescă extraordinară. Recomand .

Am trecut ulterior în Elveția prin Pasul Simplon către Zermatt pentru a cerceta de aproape Matterhorn-ul. Geneva, Laussane, Vevey, Mountreaux, Berna, Lucerna, Zurich, Lugano, Cascada Rhinului dar mai ales Jungfraujoch și urcarea de aici cu trenulețul au completat o imagine a țării care nu se va șterge prea curând din memorie.

Cu ocazia vizitei în Elveția am făcut și un scurt popas în Franța pentru a urca cu telecabina la Aiguille du Midi pe Mount Blanc,  numit și “Acoperișul lumii“. Mergeți și pentru o vizită în Annecy, un orășel pe malul lacului cu același nume care are  un centru medieval încântător.

Slovenia

Septembrie a fost luna unui evenimentul important personal – m-am însurat. Am reușit și o scurtă vizită la Treviso în Italia pentru o pizza și un gelato italiană.

Am trecut ulterior de aici în Slovenia pentru a vizita Ljubljana și Piran- un încântător oraș pe malul marii. O noapte dormită în mijlocul pădurii și o vizită la Sneznik Castle au încheiat mica escapadă.

Snagov și Vulcanii Noroioși

Octombrie a fost luna dedicată României.  Un weekend la Country Spa Snagov, prilej de relaxare, saună și masaj, dar și plimbare prin pădure, vizită la Mânăstirea Snagov și Căldărușani.

Pentru copii am intrat în Muzeul Simțurilor din București –  distracție pe cinste și experiențe inedite.

Profitând de vremea bună, am mers într-un weekend la Berca pentru a vedea vulcanii noroioși și Tabăra de sculptură de la Măgura. Mănăstirea Ciolanu și un prânz cu faimoșii cârnați de pleșcoi au încheiat o zi superbă.

Thailanda și Myanmar

Noiembrie înseamnă debutul sezonului în Asia de sud-est, așa că am ales să mergem în Myanmar, vechea Birmanie. După vizita din ianuarie, am hotărât să revenim în Thailanda, pentru a explora și partea de nord a țării. Bangkok cu o vizită scurtă la Ayutthaya, vechea capitală a Siamului, pe care nu reușisem să o vedem și apoi avion spre nord. Chiang Mai, Chiang Rai, Doi Mae Salong. Temple, vizită la tabăra de elefanți, sate tradiționale Karen sau Akha. Golden Triangle și debarcare în Laos (fără viza) după o minicroazieră pe Mekong. O Lao Beer în amintirea ultimei vizite de acum patru ani în această țară.

După ce am trecut frontiera terestru și un zbor cu avionul de la Tachileik la Heho, am mers să vizităm zona lacului Inle. A urmat Baganul și una din experiențele vieții mele – zborul cu balonul peste cele aproximativ 2200 de temple de aici. A urmat Muntele Popa cu templul său pe vârf de munte și apoi Mandalay.  Plimbare în jurul orașului Mingun, Ava, Amarapura și Sagaing, urmată de Golden Rock din Kyaikhtiyo. Bago și apoi Yangon cu a lui Shwedagon Pagoda au încheiat periplul birmanez. O țară care mai are multe probleme de rezolvat, dar cu oameni deosebiți . Mergeți să vizitați aceste locuri încă neatinse de turismul de masă.

Prima parte a retrospectivei anului 2018 o găsiți aici.

Nu uitați că mă găsiți și pe Facebook sau Instagram .

Filme  din călătoriile anului 2018  găsiți  in contul de Youtube.

Dacă vrei să vezi toate țările și locurile unde am reușit să ajung intră aici.

2 Comments

• Monica

Felicitari pentru blog! Este unul dintre cele mai frumoase bloguri de calatorie pe care le-am citit . Si urmaresc foarte multe …

• Radu Ilie

Multumesc mult pentru aprecieri.Sper sa am timpul necesar sa scriu cate ceva din toate locurile inc are am reusit sa ajung pina acum.